ISAB GROUP NYHETER

ISAB Rörinfodring Väst breddar verksamheten med nytt affärsområde inom spolning och rörinspektion!

May 11, 2021

I början av februari var det äntligen dags att dra igång ISAB Rörinfodring Västs nyetablerade avdelning – spol- och rörinspektion. En avdelning som varit påtänkt och efterfrågad sedan länge enligt Johannes Eriksson, VD på ISAB Rörinfodring Väst.

”Äntligen säger jag bara! Vi har haft visionen om en spolavdelning länge, men det har inte legat riktigt rätt i tiden att satsa på det förrän nu. Nu har vi fått in två riktigt vassa killar på avdelningen och vi är redo att växa. Målet har alltid varit att bli en helhetsleverantör och med vår spol- och rörinspektionsavdelning kan vi leverera det.”

Nu har avdelningen varit igång i snart tre månader och starten har varit över förväntan. Det märks att även marknaden har väntat på att det här ska ske enligt Lars Berntsson, projektledare för spol- och rörinspektion.

”När vi drog igång med verksamheten var det som att ”öppna dammluckan”. Man märkte snabbt att den basen med nöjda kunder som ISAB Rörinfodring haft sedan tidigare har efterfrågat och uppskattat satsningen, då vi kan hjälpa dem på ett bredare sätt än tidigare.”

Duon som idag håller spolbilen i rullning är Lars Berntsson och Johan Bergström. De har jobbat tillsammans tidigare i karriären och kompletterar varandra väl. Lars har 15 års erfarenhet från branschen och när han får frågan om vad är han tycker är roligast med jobbet så är det solklara svaret kundmötet.

”Jobbet i sig är ganska skitigt, men om man bortser från det är det alltid nya roliga utmaningar. För mig är kundmötet helt klart det roligaste. Det är nya platser och människor varje dag, det ger mig näring och motivation att leverera bra service.”

Johan, som varit i branschen i 7 år brinner mest för biten med problemlösning och teknik.

”Det som ger mig mest är när det kommer en svår uppgift som ingen löst. Det är en skön känsla när oddsen är dåliga, men så lyckas man lösa det. Det kan exempelvis vara ett stopp i röret som är bråkigt.”

Både Lars och Johan är överens om att det som ska känneteckna spolavdelningen är kvalité, kompetens och bra service.

”Vi besitter och ska kunna leverera spetskompetens. Vi kommer aldrig lämna något åt slumpen utan kommer alltid lägga lite extra tid för att leverera och hjälpa kunden med det lilla extra, det är där vi lämnar avtryck.”

”Signumet ska vara att vi lämnar en bra produkt, även om kunden skulle behöva vänta lite extra för att vi ska ha tid att utföra jobbet ska det alltid vara värt det.”